Skip to main content

Leveranstid

Normal leveranstid för lagerförda varor är för 2–5 arbetsdagar, efter det att vi har mottagit din beställning.

Avvikelser kan förekomma men meddelas då på hemsidan (via kollisökning hos PostNord), via din orderbekräftelse eller genom att 1-Fits-All kontaktar dig på telefon eller e-post. Du har då givetvis rätt att avstå ditt köp alternativt ändra din beställning, kontakta oss om du önskar avstå ditt köp. Längre leveranstider, för artiklar som är restnoterade i lokalt lager, informerar vi om via kundportalen.

 

Leveranssätt

1-Fits-All levererar med PostNord.

 

Avisering (SMS och e-post)

Samma dag som ditt paket anländer till Postens ombud skickas en SMS-avisering till det mobiltelefonnummer som du har angivit. För att lösa ut din beställning tar du med dig mobiltelefonen till ombudet, visar SMS-aviseringen samt giltig legitimation.

OBS!

Om du anger mobiltelefonnummer kommer du endast att bli aviserad via SMS och e-post (ingen brevavi skickas hem till dig). Idag sker de flesta aviseringar så och på det viset bidrar vi alla till en förbättrad miljö.

 

Brevavisering

Gäller då 1-Fits-All inte emottagit något giltigt mobiltelefonnummer och leveransen är större eller tyngre än vad som tillåts inom transportalternativet Varubrev. Ombud skickar en brevavi till postadress. Ta med dig avin till det anvisade ombudet för att lösa ut din beställning.

 

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi via kundportalen, orderbekräftelsen eller genom att 1-Fits-All kontaktar dig via epost eller på din telefon. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar, kontakta oss snarast om du upplever att din beställning blivit sen.

1-Fits-All arbetar alltid med att försöka lösa problemet på ett för kunden så bra sätt som möjligt. Det kan dock finnas särskilda tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja och leverera din order, exempelvis om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

 

Delad order

Skulle någon av artiklarna du har beställt ha en avsevärd längre leveranstid än övriga artiklar kan vi i vissa fall dela din beställning. Som kund behöver du aldrig betala mer än den överenskomna ursprungliga frakten.

 

Transportrisken

1-Fits-All står för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Om en produkt är skadad vid leverans/mottagandet så skall kunden omgående kontakta 1-Fits-Alls kundtjänst och ej packa upp varan om emballaget är skadat. Kunden står för skador som uppstår vid en eventuell returfrakt om kunden själv valt att returnera en produkt för att man till exempel ångrat sitt köp.

 

Ej utlösta order

För alla outlösta paket debiterar 1-Fits-All kunden 49 kronor i avgift, avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt (utöver retur-/hanteringskostnad).
Formuläret Returbegäran som du hittar på den här sidan.